The Things Network haalt hun Kickstarter doel

Dit zet The Things Network een stap dichterbij het realiseren van een wereldwijd open en gratis Internet of Things data netwerk

In nog geen 8 dagen is het The Things Network gelukt om een goedkope en gebruiksvriendelijke gateway the crowdsourcen via Kickstarter.

8 dagen geleden startte The Things Network met het crowdsourcen van een Internet of Things gateway die centraal staat in hun missie.

“De nationale en internationale reacties zijn niet te geloven. Over heel de wereld steunen mensen ons door een gateway aan te schaffen. Voor ons is dit een hele belangrijke milestone. Dit stelt ons echt in staat om onze missie uit te voeren, het maken van een globaal, open en gratis Internet of Things data netwerk„ Wienke Giezeman - Initiator The Things Network

The Things Network startte als een experiment in Amsterdam door initiatiefnemer Wienke Giezeman en verspreide zich al snel als een lopend vuurtje over de wereld allemaal in drie maande tijd.

Onderstaande een kaart van Nederland met de dekking tot dusver gecrowdsourced in Nederland. Hier zijn nog niet alle deelnemers in verwerkt.

Een opvallende deelnemer is de Provincie Groningen. Door aansporen van Mark Vletter (CEO Voys) en Joshua Peper (CTO Peperzaken) waren ze overtuigd van het nut van dit netwerk voor de provincie.

Zij hebben de aanschaf van netwerk apparatuur toegezegd voor de dekking van de gehele provincie Groningen.

De wereldwijde reactie is ook overweldigend. Over de gehele wereld staan communities op die het idee van Giezeman kopiëren.

Wat kan je ermee?

Op dit moment worden er al verschillende gebruikstoepassing ontwikkeld:

• Een anti-stropers toepassing in het Kruger Park in Zuid Afrika. We gaan een netwerk aanleggen voor het tracken van olifanten tegen een fractie van de prijs van huidige olifanten trackers.
  • In Detroit zijn we aan het onderzoeken of we ouderen kunnen waarschuwen voor gladde stoepen door sensors in stoep tegels aan het netwerk te koppelen.
  • In Amsterdam heeft The Things Network een watersensor gemaakt die boot eigenaren waarschuwt als hun boot met water volloopt.
  • Voor een bedrijfsterrein in het oosten van Nederland zijn we bewegingssensoren voor apparaten en bouwmateriaal aan het ontwikkelen ten behoeve van de beveiliging.
  • Er wordt een armband voor ouderen ontwikkeld die hun gezondheid, locatie en of ze gevallen zijn bijhoudt.
  • Een sensor voor wordt ontwikkeld die detecteert of een parkeerplaats bezet is. Zo kunnen apps gemaakt worden die je direct naar een vrije plaats navigeren.
  • De Provincie Groningen wil sensoren plaatsen voor de detectie van verschuivingen en trilling van de aardbevingen in het Noorden van het land.